Όνομα:
    Email:
        

Tips

Ευρετήριο Άρθρου
Tips
Σελίδα 2
Όλες οι Σελίδες

 

Το πιο σημαντικό τμήμα του αυτοκινήτου σας δεν είναι η μηχανή.

 

Τα ελαστικά θεωρούνται συχνά ως ένα ασήμαντο τμήμα του αυτοκινήτου. Τίποτε δεν απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Τα ελαστικά είναι η μοναδική επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο.Σας καλούμε να ανακαλύψετε τί είναι τα ελαστικά στην πραγματικότητα: ένα κρίσιμο, υψηλής ποιότητας, στοιχείο του αμαξώματος, που σχεδιάζεται ειδικά για τα σύγχρονα, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα. Τα ελαστικά δεν αρκεί να ταιριάζουν στα ποικίλα διαφορετικά συστήματα ανάρτησης και να αντιδρούν με ακρίβεια στις εντολές οδήγησης, αλλά πρέπει επίσης να κυλούν ομαλά και να είναι ανθεκτικά. Πάνω από όλα, όμως, για να διατηρούν τα οχήματα με ασφάλεια και σιγουριά στο δρόμο, τα ελαστικά πρέπει να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις δυνάμεις που ασκούνται επάνω τους στο φρενάρισμα, την επιτάχυνση ή τη στροφή. Η ικανότητα αυτή είναι ακόμη πιο σημαντική όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος και ολισθηρός ή όταν καλύπτεται με χιόνι ή πάγο. Έχοντας λοιπόν κατά νου την ασφάλειά σας, να μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να φροντίσετε σωστά τα ελαστικά σας.
Βεβαιωθείτε ότι θα φτάσετε με ασφάλεια.

 

Συμβουλές περί ελαστικών

 

Για τη δική σας ασφάλεια είναι σημαντικό να ελέγχετε τα ελαστικά σας τακτικά – τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Ψάξτε για σημάδια βλαβών ή ανομοιόμορφης φθοράς καθώς η λανθασμένη πίεση φουσκώματος, η κακή ζυγοστάθμιση, η λάθος ισορροπία, ή οι δυσλειτουργίες στην ανάρτηση μπορούν να επηρεάσουν τη συνολική απόδοση του ελαστικού Pirelli που χρησιμοποιείται και να διακινδυνεύσουν την ασφάλειά σας. Απευθυνθείτε σε εμάς για δωρεάν έλεγχο και βοήθεια. Τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου σας με το δρόμο: διατηρήστε τα σε καλή κατάσταση.

 

 

Ελαστικά run-flat

 

Τα αυτοϋποστηριζόμενα ελαστικά ή ελαστικά Run-flat (που τρέχουν ακόμα και όταν είναι τελείως κλαταρισμένα) αποτελούν μια δομή ελαστικών με αεροθάλαμο τύπου radial που, εφοδιασμένα με διάφορες τεχνικές λύσεις (ενισχυμένα πλευρικά τοιχώματα, για παράδειγμα), που επιτρέπουν στο ελαστικό που θα τοποθετηθεί στον κατάλληλο τροχό, και χωρίς το όποιο συμπληρωματικό εξάρτημα, να παρέχει στο όχημα τις βασικές λειτουργίες του ελαστικού, σε καθορισμένες ταχύτητες(μέχρι 80 χλμ/ω.), και για ορισμένη απόσταση, ακόμα και όταν είναι τελείως κλαταρισμένο.

 

Ελαστικά αυτοκινήτων: Γήρανση Ελαστικών

 

Τα ελαστικά παλιώνουν όταν δε χρησιμοποιούνται ή χρησιμοποιούνται μόνο περιστασιακά. Στοιχεία γήρανσης αποτελούν οι ρωγμές στο πέλμα και στα πλευρικά τοιχώματα που συχνά συνοδεύονται από παραμόρφωση του σκελετού. Τα παλιά και γερασμένα ελαστικά θα πρέπει να ελέγχονται από κάποιον ειδικό που θα βεβαιώνει την καταλληλότητά τους για περαιτέρω χρήση. Τα ελαστικά που είναι τοποθετημένα σε οχήματα όπως τροχόσπιτα και ρυμουλκούμενα για σκάφη, που μένουν σταθμευμένα για μεγάλες περιόδους, τείνουν να γερνούν και να παρουσιάζουν ρωγμές πιο γρήγορα από αυτά που χρησιμοποιούνται και τρέχουν συχνά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι σημαντικό να ανυψώνεται με γρύλο το βάρος από τα ελαστικά και να σκεπάζονται έτσι ώστε να προστατεύονται από το ηλιακό φως. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στις ρεζέρβες που μπορεί να είναι παλιές και γερασμένες, οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή και να αντικαθίστανται το συντομότερο δυνατόν.

 

Διανυόμενη απόσταση

 

Όταν ένα ελαστικό χρησιμοποιείται τακτικά, υπόκειται στη φυσιολογική φθορά που προκαλεί η κύλιση στο οδόστρωμα. Ο χρόνος ζωής ενός ελαστικού εξαρτάται από το όχημα, από την επιφάνεια οδήγησης, τον τρόπο οδήγησης και άλλους συντρέχοντες παράγοντες όπως ο τύπος μείγματος που έχει χρησιμοποιηθεί.

 

Πίεση φουσκώματος

 

Τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου σας με το οδόστρωμα. Η πίεση του φουσκώματος είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις αποδόσεις ασφαλούς οδήγησης, τη διανυόμενη απόσταση, και την κατανάλωση καυσίμου. Το ελλιπές ή το υπερβολικό φούσκωμα επηρεάζουν αρνητικά το επίπεδο απόδοσης των ελαστικών σας: συνεπώς, είναι σημαντικό να διατηρείτε πάντα τη σωστή πίεση.

 

Inflation Pressure

 

 


Παρακαλώ έχετε υπόψη σας ότι δεν υπάρχουν ‘προτεινόμενα επίπεδα πίεσης φουσκώματος'. Η σωστή τιμή πίεσης δίδεται από τον κατασκευαστή του ελαστικού και αναφέρεται στο log book του αυτοκινήτου. Η πίεση πρέπει να ελέγχεται μόνο όταν τα ελαστικά είναι κρύα Τα ελαστικά θεωρούνται κρύα όταν δεν έχουν τρέξει για τουλάχιστον μία ώρα ή έχουν τρέξει σε χαμηλή ταχύτητα για δύο ή τρία χιλιόμετρα το πολύ. Ελέγξτε τακτικά την πίεση σε κρύα ελαστικά (τουλάχιστον μια φορά το μήνα) και πάντα πριν από μακρινά ταξίδια, χωρίς να ξεχνάτε και τη ρεζέρβα.

 

Ελαστικά Αυτοκινήτων: οι Δέκα Εντολές για Προληπτική Συντήρηση

 

1- Οι πιέσεις θα πρέπει να ελέγχονται κατά περιόδους όταν τα ελαστικά είναι κρύα (συμπεριλαμβανομένης της ρεζέρβας). Ποτέ μην ‘αιμορραγείτε' ή αλλιώς ποτέ μη μειώνετε την πίεση του αέρα όταν τα ελαστικά είναι ζεστά από την οδήγηση, αφού η πίεση είναι φυσιολογικό να αυξάνεται σε επίπεδα πάνω από τις συνιστώμενες κρύες πιέσεις.
2- Τα ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται όταν έχουν φθαρεί μέχρι τους δείκτες φθοράς πέλματος, ακόμα και αν πρόκειται μόνο για ένα τμήμα του πέλματος.
3- Ελέγξτε τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου κατά περιόδους και / ή μετά από συγκρούσεις ή έκτακτη φθορά.
4- Ζυγοσταθμίστε τα ελαστικά κατά περιόδους και / ή όταν υπάρχει κραδασμός.
5- Όταν υπάρξει σύγκρουση και διάτρηση του ελαστικού, ελέγξτε και το εσωτερικό του ελαστικού.
6- Μη σταθμεύετε ποτέ πάνω σε κηλίδες πετρελαίου, διαλυτικών, κλπ. γιατί θα προκληθεί βλάβη στα ελαστικά.
7- Συμμορφωθείτε με το κωδικό ταχύτητας και το δείκτη φορτίου.
8- Τα ελαστικά Radial (ακόμα και όταν είναι καινούργια) θα πρέπει πάντα να τοποθετούνται στον πίσω άξονα. Τα χειμερινά ή τα αντιολισθητικά ελαστικά θα πρέπει να τοποθετούνται σε πλήρη σετ.
9- Ο τρόπος οδήγησης και η ταχύτητα επηρεάζουν άμεσα τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
10- Ζητήστε μας να ελέγξουμε τη γενική κατάσταση των ελαστικών σας.

 

Προσέχετε το βάθος πέλματος.

 

Ξεχωριστή προσοχή χρειάζεται το πέλμα του ελαστικού – έχει σημαντική επίπτωση σε πολλά κριτήρια απόδοσης. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι το βάθος του πέλματος του ελαστικού, που πρέπει σύμφωνα με το νόμο να είναι τουλάχιστον 1.6 mm¹. Αν οδηγείτε με μικρότερο βάθος, διακινδυνεύετε να πληρώσετε πρόστιμο ή να σας χρεωθούν πόντοι (point system).Οι Δείκτες Φθοράς Πέλματος [Tread Wear Indicators (TWI’s)] είναι σημαντικά εργαλεία για τον καθορισμό του εναπομείναντος βάθους πέλματος. Πρόκειται για ανυψωμένα σημεία στις κύριες διαμήκεις αυλακώσεις του πέλματος, ομοιόμορφα κατανεμημένες γύρω από την περιφέρεια του ελαστικού, οι οποίες φτάνουν στο ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο σχέδιο πέλματος όταν αυτό φτάσει το ελάχιστο νόμιμο βάθος του 1.6 mm. Τα χειμερινά ελαστικά Continental διαθέτουν επιπλέον δείκτες φθοράς πέλματος οι οποίοι υποδεικνύουν πότε το βάθος πέλματος φτάνει τα 4 mm, επειδή η χειμερινή απόδοση μειώνεται σημαντικά από αυτό το βάθος.

 

Συνιστούμε:

Επειδή τα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν πολύ τον κίνδυνο για υδρολίσθηση και μειώνουν την ικανότητα φρεναρίσματος στο βρεγμένο, συνιστούμε με έμφαση στους οδηγούς να αλλάζουν ελαστικά πριν φτάσουν στο νόμιμο ελάχιστο βάθος πέλματος.

Όλα τα ελαστικά (και η ρεζέρβα) που έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 10 χρόνια πριν, πρέπει να αντικατασταθούν από νέα ελαστικά, ακόμα κι αν φαίνονται από την εξωτερική τους εμφάνιση  χρησιμοποιήσιμα και το βάθος πέλματος δεν έχει φτάσει το ελάχιστο.

 

 

 

 

10 χειμερινές συμβουλές για τους αυτοκινητιστές

 



kartes.gif

Δεχόμαστε πληρωμές με πιστωτικές κάρτες, μέχρι και 12 άτοκες δόσεις

 

Mάρκες Ελαστικών



























Login Form