Το πιο σημαντικό τμήμα του αυτοκινήτου σας δεν είναι η μηχανή.

 

Τα ελαστικά θεωρούνται συχνά ως ένα ασήμαντο τμήμα του αυτοκινήτου. Τίποτε δεν απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Τα ελαστικά είναι η μοναδική επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο.Σας καλούμε να ανακαλύψετε τί είναι τα ελαστικά στην πραγματικότητα: ένα κρίσιμο, υψηλής ποιότητας, στοιχείο του αμαξώματος, που σχεδιάζεται ειδικά για τα σύγχρονα, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα. Τα ελαστικά δεν αρκεί να ταιριάζουν στα ποικίλα διαφορετικά συστήματα ανάρτησης και να αντιδρούν με ακρίβεια στις εντολές οδήγησης, αλλά πρέπει επίσης να κυλούν ομαλά και να είναι ανθεκτικά. Πάνω από όλα, όμως, για να διατηρούν τα οχήματα με ασφάλεια και σιγουριά στο δρόμο, τα ελαστικά πρέπει να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις δυνάμεις που ασκούνται επάνω τους στο φρενάρισμα, την επιτάχυνση ή τη στροφή. Η ικανότητα αυτή είναι ακόμη πιο σημαντική όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος και ολισθηρός ή όταν καλύπτεται με χιόνι ή πάγο. Έχοντας λοιπόν κατά νου την ασφάλειά σας, να μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να φροντίσετε σωστά τα ελαστικά σας.
Βεβαιωθείτε ότι θα φτάσετε με ασφάλεια.

 

Συμβουλές περί ελαστικών

 

Για τη δική σας ασφάλεια είναι σημαντικό να ελέγχετε τα ελαστικά σας τακτικά – τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Ψάξτε για σημάδια βλαβών ή ανομοιόμορφης φθοράς καθώς η λανθασμένη πίεση φουσκώματος, η κακή ζυγοστάθμιση, η λάθος ισορροπία, ή οι δυσλειτουργίες στην ανάρτηση μπορούν να επηρεάσουν τη συνολική απόδοση του ελαστικού Pirelli που χρησιμοποιείται και να διακινδυνεύσουν την ασφάλειά σας. Απευθυνθείτε σε εμάς για δωρεάν έλεγχο και βοήθεια. Τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου σας με το δρόμο: διατηρήστε τα σε καλή κατάσταση.

Ελαστικά run-flat

 

Τα αυτοϋποστηριζόμενα ελαστικά ή ελαστικά Run-flat (που τρέχουν ακόμα και όταν είναι τελείως κλαταρισμένα) αποτελούν μια δομή ελαστικών με αεροθάλαμο τύπου radial που, εφοδιασμένα με διάφορες τεχνικές λύσεις (ενισχυμένα πλευρικά τοιχώματα, για παράδειγμα), που επιτρέπουν στο ελαστικό που θα τοποθετηθεί στον κατάλληλο τροχό, και χωρίς το όποιο συμπληρωματικό εξάρτημα, να παρέχει στο όχημα τις βασικές λειτουργίες του ελαστικού, σε καθορισμένες ταχύτητες(μέχρι 80 χλμ/ω.), και για ορισμένη απόσταση, ακόμα και όταν είναι τελείως κλαταρισμένο.

 

Ελαστικά αυτοκινήτων: Γήρανση Ελαστικών

 

Τα ελαστικά παλιώνουν όταν δε χρησιμοποιούνται ή χρησιμοποιούνται μόνο περιστασιακά. Στοιχεία γήρανσης αποτελούν οι ρωγμές στο πέλμα και στα πλευρικά τοιχώματα που συχνά συνοδεύονται από παραμόρφωση του σκελετού. Τα παλιά και γερασμένα ελαστικά θα πρέπει να ελέγχονται από κάποιον ειδικό που θα βεβαιώνει την καταλληλότητά τους για περαιτέρω χρήση. Τα ελαστικά που είναι τοποθετημένα σε οχήματα όπως τροχόσπιτα και ρυμουλκούμενα για σκάφη, που μένουν σταθμευμένα για μεγάλες περιόδους, τείνουν να γερνούν και να παρουσιάζουν ρωγμές πιο γρήγορα από αυτά που χρησιμοποιούνται και τρέχουν συχνά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι σημαντικό να ανυψώνεται με γρύλο το βάρος από τα ελαστικά και να σκεπάζονται έτσι ώστε να προστατεύονται από το ηλιακό φως. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στις ρεζέρβες που μπορεί να είναι παλιές και γερασμένες, οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή και να αντικαθίστανται το συντομότερο δυνατόν.

 

Διανυόμενη απόσταση

 

Όταν ένα ελαστικό χρησιμοποιείται τακτικά, υπόκειται στη φυσιολογική φθορά που προκαλεί η κύλιση στο οδόστρωμα. Ο χρόνος ζωής ενός ελαστικού εξαρτάται από το όχημα, από την επιφάνεια οδήγησης, τον τρόπο οδήγησης και άλλους συντρέχοντες παράγοντες όπως ο τύπος μείγματος που έχει χρησιμοποιηθεί.

 

Πίεση φουσκώματος

 

Τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου σας με το οδόστρωμα. Η πίεση του φουσκώματος είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις αποδόσεις ασφαλούς οδήγησης, τη διανυόμενη απόσταση, και την κατανάλωση καυσίμου. Το ελλιπές ή το υπερβολικό φούσκωμα επηρεάζουν αρνητικά το επίπεδο απόδοσης των ελαστικών σας: συνεπώς, είναι σημαντικό να διατηρείτε πάντα τη σωστή πίεση.

 

Inflation Pressure

Παρακαλώ έχετε υπόψη σας ότι δεν υπάρχουν ‘προτεινόμενα επίπεδα πίεσης φουσκώματος’. Η σωστή τιμή πίεσης δίδεται από τον κατασκευαστή του ελαστικού και αναφέρεται στο log book του αυτοκινήτου. Η πίεση πρέπει να ελέγχεται μόνο όταν τα ελαστικά είναι κρύα Τα ελαστικά θεωρούνται κρύα όταν δεν έχουν τρέξει για τουλάχιστον μία ώρα ή έχουν τρέξει σε χαμηλή ταχύτητα για δύο ή τρία χιλιόμετρα το πολύ. Ελέγξτε τακτικά την πίεση σε κρύα ελαστικά (τουλάχιστον μια φορά το μήνα) και πάντα πριν από μακρινά ταξίδια, χωρίς να ξεχνάτε και τη ρεζέρβα.

 

Ελαστικά Αυτοκινήτων: οι Δέκα Εντολές για Προληπτική Συντήρηση

 

1- Οι πιέσεις θα πρέπει να ελέγχονται κατά περιόδους όταν τα ελαστικά είναι κρύα (συμπεριλαμβανομένης της ρεζέρβας). Ποτέ μην ‘αιμορραγείτε’ ή αλλιώς ποτέ μη μειώνετε την πίεση του αέρα όταν τα ελαστικά είναι ζεστά από την οδήγηση, αφού η πίεση είναι φυσιολογικό να αυξάνεται σε επίπεδα πάνω από τις συνιστώμενες κρύες πιέσεις.
2- Τα ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται όταν έχουν φθαρεί μέχρι τους δείκτες φθοράς πέλματος, ακόμα και αν πρόκειται μόνο για ένα τμήμα του πέλματος.
3- Ελέγξτε τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου κατά περιόδους και / ή μετά από συγκρούσεις ή έκτακτη φθορά.
4- Ζυγοσταθμίστε τα ελαστικά κατά περιόδους και / ή όταν υπάρχει κραδασμός.
5- Όταν υπάρξει σύγκρουση και διάτρηση του ελαστικού, ελέγξτε και το εσωτερικό του ελαστικού.
6- Μη σταθμεύετε ποτέ πάνω σε κηλίδες πετρελαίου, διαλυτικών, κλπ. γιατί θα προκληθεί βλάβη στα ελαστικά.
7- Συμμορφωθείτε με το κωδικό ταχύτητας και το δείκτη φορτίου.
8- Τα ελαστικά Radial (ακόμα και όταν είναι καινούργια) θα πρέπει πάντα να τοποθετούνται στον πίσω άξονα. Τα χειμερινά ή τα αντιολισθητικά ελαστικά θα πρέπει να τοποθετούνται σε πλήρη σετ.
9- Ο τρόπος οδήγησης και η ταχύτητα επηρεάζουν άμεσα τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
10- Ζητήστε μας να ελέγξουμε τη γενική κατάσταση των ελαστικών σας.

 

Προσέχετε το βάθος πέλματος.

 

Ξεχωριστή προσοχή χρειάζεται το πέλμα του ελαστικού – έχει σημαντική επίπτωση σε πολλά κριτήρια απόδοσης. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι το βάθος του πέλματος του ελαστικού, που πρέπει σύμφωνα με το νόμο να είναι τουλάχιστον 1.6 mm¹. Αν οδηγείτε με μικρότερο βάθος, διακινδυνεύετε να πληρώσετε πρόστιμο ή να σας χρεωθούν πόντοι (point system).Οι Δείκτες Φθοράς Πέλματος [Tread Wear Indicators (TWI’s)] είναι σημαντικά εργαλεία για τον καθορισμό του εναπομείναντος βάθους πέλματος. Πρόκειται για ανυψωμένα σημεία στις κύριες διαμήκεις αυλακώσεις του πέλματος, ομοιόμορφα κατανεμημένες γύρω από την περιφέρεια του ελαστικού, οι οποίες φτάνουν στο ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο σχέδιο πέλματος όταν αυτό φτάσει το ελάχιστο νόμιμο βάθος του 1.6 mm. Τα χειμερινά ελαστικά Continental διαθέτουν επιπλέον δείκτες φθοράς πέλματος οι οποίοι υποδεικνύουν πότε το βάθος πέλματος φτάνει τα 4 mm, επειδή η χειμερινή απόδοση μειώνεται σημαντικά από αυτό το βάθος.

 

Συνιστούμε:

Επειδή τα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν πολύ τον κίνδυνο για υδρολίσθηση και μειώνουν την ικανότητα φρεναρίσματος στο βρεγμένο, συνιστούμε με έμφαση στους οδηγούς να αλλάζουν ελαστικά πριν φτάσουν στο νόμιμο ελάχιστο βάθος πέλματος.

Όλα τα ελαστικά (και η ρεζέρβα) που έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 10 χρόνια πριν, πρέπει να αντικατασταθούν από νέα ελαστικά, ακόμα κι αν φαίνονται από την εξωτερική τους εμφάνιση χρησιμοποιήσιμα και το βάθος πέλματος δεν έχει φτάσει το ελάχιστο.

10 χειμερινές συμβουλές για τους αυτοκινητιστές

 

1. Χειμερινά ελαστικά: Ο εμπειρικός κανόνας είναι: Χειμερινά ελαστικά από το Ο μέχρι το Π, με άλλα λόγια, από τον Οκτώβριο μέχρι το Πάσχα. Την περίοδο αυτή, οι θερμοκρασίες μπορεί συχνά να πέσουν και κάτω από τους επτά βαθμούς και τα θερινά ελαστικά χάνουν την καλή οδική αξιοπιστία τους. «Μόνο τα χειμερινά ελαστικά έχουν το κατάλληλο μείγμα καουτσούκ στο πέλμα και διαθέτουν άφθονες εγκοπές και ακμές συγκράτησης που χρειάζονται για να διασφαλιστεί το μεγαλύτερο δυνατό εύρος ασφάλειας στους χειμερινούς δρόμους», λέει ο ειδικός των ελαστικών Björn Bolze, στο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών της κατασκευάστριας ελαστικών Continental, η οποία προμηθεύει την αγορά με ένα από τα ελαστικά που αναδείχθηκαν νικητές στις τελευταίες χειμερινές δοκιμές της ADAC – το ContiWinterContact TS 830. «Το μείγμα καουτσούκ που χρησιμοποιείται για τα θερινά ελαστικά σκληραίνει ακόμη και σε θερμοκρασίες αρκετά πάνω από το μηδέν. Αντίθετα, τα χειμερινά ελαστικά παραμένουν μαλακά και εύκαμπτα και επομένως μπορείς να βασίζεσαι ότι θα διατηρήσουν την επαφή τους με το δρόμο», επισημαίνει ο Bolze. Συνιστά να έχουν τα χειμερινά ελαστικά τουλάχιστον τέσσερα χιλιοστά ελάχιστο βάθος πέλματος. Τότε μόνο μπορούν να ανοίγουν ικανοποιητικά υπό φορτίο οι περισσότερες από 2.000 εγκοπές τους ώστε να αναπτύξουν το πλήρες δυναμικό τους. Επιπλέον, τα χειμερινά ελαστικά δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν «περισσότερο από πέντε, το πολύ έξι χειμώνες», λέει ο Bolze. Με την πάροδο του χρόνου, και εξαιτίας της εναλλαγής μεταξύ χειμερινής χρήσης και θερινής αποθήκευσης, το μείγμα του πέλματος μπορεί να αρχίσει να σκληραίνει. Σε μερικές περιπτώσεις, ο νόμος επιβάλλει τη χρήση χειμερινών ελαστικών, τουλάχιστον σε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες απαιτούν από τους αυτοκινητιστές να προσαρμόζουν τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους στις εποχιακές καιρικές συνθήκες. Στη Γερμανία, οι αυτοκινητιστές μπορεί να πάρουν κλήση μέχρι και €40 αν συλληφθούν να οδηγούν με ακατάλληλα ελαστικά σε χειμερινούς δρόμους. Σε ορισμένες διαδρομές στην Αυστρία, η αστυνομία μπορεί ακόμη και να κατάσχει τα αυτοκίνητα επιτόπου αν χρησιμοποιούν θερινά ελαστικά.
2. Αποθήκευση ελαστικών: Τα θερινά ελαστικά χρειάζονται σωστή αποθήκευση για να μπορέσουν να περάσουν άθικτα το χειμώνα. Το πιο εύκολο είναι να τα αφήνετε να ξεχειμωνιάζουν στον αντιπρόσωπο ή στο σέρβις των ελαστικών σας. Όσοι προτιμάτε να πάρετε στα χέρια σας τη φροντίδα της αποθήκευσης, θα πρέπει να μεριμνήσετε για τα εξής: Πριν ξεμοντάρετε τα ελαστικά από το αυτοκίνητο, σημειώστε με κιμωλία σε ποιον τροχό του αυτοκινήτου βρίσκονται (ΠA = πίσω αριστερά, ΜΔ = μπροστά δεξιά κ.ο.κ.) Καθαρίστε το πέλμα και τη ζάντα. Αν βγάλετε ολόκληρους τους τροχούς (δηλ. το ελαστικό πάνω στη ζάντα), κρεμάστε τα από γάντζους ή αποθηκέψτε τα σε ράγες τροχών. Μη στοιβάζετε ελαστικά που έχουν αφαιρεθεί από τις ζάντες τους. Τοποθετήστε τα όρθια (κατά προτίμηση,πάνω σε ράγες). Είναι σημαντικό να περιστρέφετε αυτά τα ελαστικά κάθε τέσσερις εβδομάδες για να μη στηρίζονται διαρκώς στην ίδια επιφάνεια του καουτσούκ. Γενικά, το καουτσούκ δεν επιτρέπεται να έρθει σε επαφή με πετρέλαια, γράσα, ή βερνίκια. Ο χώρος όπου αποθηκεύονται τα ελαστικά πρέπει να είναι δροσερός και σκοτεινός.
3. Επιθεώρηση: Λίγα πράγματα είναι χειρότερα από το να ξεμείνετε με το αυτοκίνητό σας μέσα στο καταχείμωνο. Για να αποφύγετε να σας συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να ελέγξετε όλες τις λειτουργίες του οχήματός σας από το φθινόπωρο. Πολλά συνεργεία και πάρκινγκ προσφέρουν τέτοιους χειμερινούς ελέγχους της μπαταρίας, του φωτισμού, των υαλοκαθαριστήρων και των φρένων.
4. Γενικός έλεγχος: Πέρα από την επιθεώρηση του οχήματός τους, οι οδηγοί μπορούν να προσφέρουν και οι ίδιοι μια εξυπηρέτηση στο αυτοκίνητό τους: Συνιστούμε να χρησιμοποιείτε στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων αντιψυκτικό υγρό, που είναι αποτελεσματικό ακόμη και σε θερμοκρασία μείον 25 βαθμών (τα συνεργεία συχνά ξεχνάνε το αντιψυκτικό). Αφού προσθέσετε το αντιψυκτικό, βάλτε για μερικά λεπτά να λειτουργήσουν οι υαλοκαθαριστήρες για να βεβαιωθείτε ότι το αντιψυκτικό θα φτάσει παντού. Τα καθαρά παράθυρα και η καθαρή εικόνα του δρόμου μπορεί να αποδειχτούν κρίσιμα στις μουντές μέρες του χειμώνα. Επίσης καλή ιδέα είναι να επισκευάσετε όλες τις μικροζημιές στο χρώμα του αυτοκινήτου, έτσι ώστε η υγρασία και το αλάτι να μην προκαλέσουν σκουριές. Αλείψτε με ταλκ τις ελαστικές λωρίδες στεγανοποίησης στις πόρτες και στο πορτ μπαγκάζ για να τις εμποδίσετε να παγώσουν και να σφραγίσουν τις πόρτες.
5. Απαραίτητος εξοπλισμός: Θα πρέπει να έχετε στο αυτοκίνητο σας μια καλή ξύστρα για τον πάγο, καλώδιο εκκίνησης της μπαταρίας, έναν ηλεκτρικό φακό, μια κουβέρτα και γάντια. Το να έχετε οπουδήποτε μέσα στο αυτοκίνητο ένα καλό αποπαγωτικό για την κλειδαριά δεν πρόκειται βέβαια να σας βοηθήσει να ανοίξετε την πόρτα από έξω. Καλύτερα να έχετε το αποπαγωτικό σε κάποιο βολικό σημείο στην έξοδο του σπιτιού σας.
6. Οδηγική συμπεριφορά: Το χειμώνα, οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν κάθε λογής δοκιμασίες – αναπάντεχες καιρικές διακυμάνσεις, χιονοπτώσεις, ξαφνική παρουσία πάγου, ομίχλη, κακή ορατότητα, κίνδυνο υδρολίσθησης και χιονολίσθησης. «Συχνά, το χειμώνα προκαλούνται εντελώς αναπάντεχα κρίσιμες οδηγικές συνθήκες. Ο κόσμος συνήθως το ξεχνάει αυτό», λέει ο ειδικός της Continental Björn Bolze. «Τα ποιοτικά χειμερινά ελαστικά είναι προϊόν υψηλής τεχνολογίας και προσφέρουν ένα επιπρόσθετο ανάχωμα ασφάλειας σε δύσκολες συνθήκες. Όμως δεν αποτελούν εγγύηση απόλυτης ασφάλειας όταν πίσω από το τιμόνι βρεθούν απερίσκεπτοι οδηγοί. Γι’ αυτό συνιστούμε στους αυτοκινητιστές να οδηγούν πάντα προσεκτικά το χειμώνα και να μην προκαλούν κρίσιμες καταστάσεις οδηγώντας με υπερβολική ταχύτητα ή ακολουθώντας από πολύ κοντά τα προπορευόμενα οχήματα. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι οι νόμοι της φυσικής εξακολουθούν να ισχύουν και το χειμώνα.
7. Ασφάλεια στην ομίχλη: Η ομίχλη μπορεί να εμφανιστεί απροειδοποίητα, συνήθως τους κρύους μήνες του χρόνου, όταν η θερμοκρασία του αέρα διαφέρει συχνά πολύ από του εδάφους. Ρόλο παίζει και η υγρασία. Πέπλα ομίχλης μπορεί να εμφανιστούν ξαφνικά ακόμη και σε πολύ ηλιόλουστες ημέρες. Όταν βρεθούν αντιμέτωποι με αυτό το φαινόμενο, το καλύτερο που έχουν να κάνουν οι οδηγοί είναι να αφήσουν το γκάζι και απλώς να παραμείνουν σε απόσταση οπτικής επαφής με τα πίσω φώτα του προπορευόμενου οχήματος. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι ο οδηγός θα πρέπει να παρασυρθεί σε απρόσεχτη οδήγηση αν το προπορευόμενο όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Μια μελέτη για την οδήγηση στην ομίχλη έδειξε ότι η λεγόμενη «ασταθής συμπεριφορά γραμμής» οδηγεί συχνά σε ατυχήματα επειδή οι οδηγοί απλώς ακολουθούν τα πίσω φώτα του μπροστινού οχήματος, με αποτέλεσμα να φρενάρουν πολύ καθυστερημένα όταν χρειαστεί. Επομένως, ο εμπειρικός κανόνας στην ομίχλη, είναι: Μειώστε αισθητά την ταχύτητα πορείας και διατηρήστε απόσταση ασφαλείας από το μπροστινό σας όχημα. Βεβαιωθείτε ότι θα μπορείτε να φρενάρετε μέσα στην απόσταση όπου έχετε καθαρή ορατότητα.
8. Προσοχή στην υδρολίσθηση: Οι έντονες βροχοπτώσεις και το χιόνι που λιώνει γεμίζουν με νερά τους δρόμους τον χειμώνα και την άνοιξη. Σε τέτοιες συνθήκες ενεδρεύει πάντα ο κίνδυνος για υδρολίσθηση. Αυτό συμβαίνει όταν συγκεντρώνονται μπροστά και κάτω από τα ελαστικά τόσα νερά ώστε οι εγκοπές του πέλματος δεν έχουν πια τη δυνατότητα να τα διασκορπίσουν, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να πατινάρουν πάνω σε μια υδάτινη μεμβράνη. Όταν ο οδηγός αισθανθεί ότι το όχημα χάνει την επαφή με το έδαφος, είναι ώρα να αφήσει το γκάζι, να πατήσει το συμπλέκτη, και να περιμένει μέχρι το ελαστικό να επανακτήσει την επαφή με το δρόμο. Τα καλά χειμερινά ελαστικά όμως, όπως το Continental ContiWinterContact TS 800 (ο νικητής στην πρόσφατη δοκιμή που διοργανώθηκε από την οργάνωση αποτίμησης καταναλωτικών ειδών στη Γερμανία, τη Stiftung Warentest) προσφέρουν το βέλτιστο δυνατό κράτημα και σε τέτοιες επικίνδυνες καταστάσεις.
9. Παγωμένες γέφυρες: Οι γέφυρες μπορεί να αποτελούν κίνδυνο ιδιαίτερα το φθινόπωρο. Η γέφυρα μπορεί να είναι αναπάντεχα ολισθηρή ακόμη και όταν οι δρόμοι είναι στεγνοί, χωρίς πάγους. Σε αντίθεση με το υπόβαθρο κάτω από τους δρόμους σε στερεό έδαφος, η άσφαλτος στις γέφυρες δεν αποθηκεύει θερμότητα, πράγμα που επιτρέπει στην ατμοσφαιρική υγρασία και στο ψιλόβροχο να παγώνουν πολύ πιο εύκολα. Οι αυτοκινητιστές θα πρέπει επομένως να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί πάνω στις γέφυρες.
10. Αλυσίδες χιονιού: Τα χειμερινά ελαστικά δεν υποκαθιστούν τις αντιολισθητικές αλυσίδες χιονιού κατά την ορεινή οδήγηση. Σε πολλές περιπτώσεις, οι αλυσίδες χιονιού προσφέρουν το μοναδικό τρόπο κίνησης σε απόκρημνα, χιονοσκέπαστα περάσματα. Σε πολλές διαδρομές τα αυτοκίνητα είναι υποχρεωτικό να έχουν αντιολισθητικές αλυσίδες. Αυτή την υποχρέωση την επισημαίνουν στους αυτοκινητιστές τα μπλε σήματα κυκλοφορίας με τη λευκή αντιολισθητική αλυσίδα. Το σημαντικό είναι να έχουν οι αλυσίδες τη σωστή διάσταση (ένδειξη για τη σωστή διάσταση που πρέπει να έχουν οι αλυσίδες υπάρχει στο πλευρό του ελαστικού). Οι αλυσίδες πρέπει να εφαρμόζονται στους κινητήριους τροχούς. (Εννοείται ότι είναι σκόπιμο να εξασκηθείτε στην εφαρμογή τους πριν από το ταξίδι. Και όταν αρχίσουν να δυσκολεύουν τα πράγματα στο δρόμο, μην περιμένετε την τελευταία στιγμή σε κάποια ανηφόρα για να τις βάλετε.) Οι αλυσίδες πρέπει πάντα να χρησιμοποιούνται μόνο πάνω στο χιόνι (δεν ισχύει για σποραδικά τμήματα δρόμου χωρίς χιόνι).

 

Διαβάζοντας το ελαστικό σας

 

Μπορείτε να μάθετε τα όλα τα βασικά στοιχεία ενός ελαστικού διαβάζοντας απλά τις πληροφορίες στο πλαϊνό αυτού (ελαστικού).

 

Sidewall

Τύπος Ελαστικού

Προσδιορίζει την κατάλληλη χρήση του ελαστικού. Το Αγγλικό Ρ (ή κανένα γράμμα)) σημαίνει ότι το ελαστικό είναι για επιβατικό αυτοκίνητο. Το Αγγλικό LT σημαίνει ότι προορίζεται για ελαφρύ φορτηγό.

Πλάτος Ελαστικού

Πλάτος του ελαστικού μετρημένο σε χιλιοστά από το ένα πλαϊνό στο άλλο. Αυτό το ελαστικό έχει πλάτος 215 χιλιοστά.

Προφίλ Ελαστικού

Αναλογία του ύψους της διατομής του ελαστικού προς το πλάτος του. 65 σημαίνει ότι το ύψος είναι ίσο με το 65% του πλάτους του ελαστικού.

Κατασκευή

Αυτό σας λέει πώς συναρμολογήθηκε το ελαστικό. Το R σημαίνει ακτινωτό, δηλαδή ότι το σώμα αποτελείται από λινές ίνες. Αυτές οι ίνες είναι στρώσεις υφάσματος που απαρτίζουν το σώμα του ελαστικού και το διατρέχουν ακτινωτά κατά μήκος του ελαστικού από στεφάνη σε στεφάνη. Το Β υποδηλώνει ότι το ελαστικό είναι κατασκευασμένο σταυρωτά δηλαδή ότι οι λινές ίνες του σώματος το διατρέχουν διαγώνια, απο στεφάνη σε στεφάνη με τις στρώσεις των ινών να εναλλάσσονται σε κατεύθυνση για να ενισχύσουν η μία την άλλη.

Εσωτερική διάμετρος ελαστικού

Το πλάτος της εσωτερικής διαμέτρου του ελαστικού. Η εσωτερική διάμετρος αυτού του ελαστικού είναι 15 ίντσες.

Δείκτης Φορτίου

Υποδηλώνει το μέγιστο φορτίο σε λίβρες που μπορεί να στηρίξει ένα ελαστικό όταν φουσκωθεί σωστά. Το μέγιστο φορτίο σε λίβρες και σε χιλιόγραμμα θα το βρείτε επίσης και αλλού στο πλαϊνό του ελαστικού.

Σύμβολο Ταχύτητας

Δείχνει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να κινηθεί ένα ελαστικό. “Η” σημαίνει ότι το ελαστικό έχει μέγιστη ταχύτητα τα 210 χλμ/ώρα. Παρακαλείσθε όπως προσέξετε ότι αυτή η επίδοση σχετίζεται μόνο με την ικανότητα ταχύτητας ενός ελαστικού και ΔΕΝ είναι προτροπή υπέρβασης των ορίων ταχύτητας που αναρτώνται βάσει νόμου σε πινακίδες. Οδηγείτε πάντα εντός των ορίων ταχύτητας.

DOT

Σημαίνει ότι το ελαστικό είναι σύμφωνο με όλα τα πρότυπα ασφάλειας που ορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών (DOT). Δίπλα σε αυτό εμφανίζεται η ταυτότητα ή ο αριθμός σειράς παραγωγής του ελαστικού, ένας συνδυασμός αριθμών και γραμμάτων που περιλαμβάνει μέχρι και 12 ψηφία.

UTQG

Σημαίνει Ομοιόμορφη Βαθμολόγηση Ποιότητας Ελαστικού, ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας που αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών (Department Of Transportation).